Elk deel bevat:
ruim 300 pagina's - honderden illustraties - tientallen voorbeelden - ePub en PDF - geen kopieerbeveiliging of DRM
onbeperkte, GRATIS updates

 

iOS Apps bouwen met Swift
Deel 1: Programmeren met Swift 3.0

iOS Apps bouwen met Swift Deel 1: Programmeren met Swift 3.0

"Het allerbeste boek voor beginners! Aanrader!"

Score  58 beoordelingen

Het is zover! De nieuwe editie van het populairste Nederlandstalige eBook over Swift is beschikbaar. Splinternieuw, bijgewerkt voor Swift 3, Xcode 8 en iOS 10. Ruim 400 pagina's, honderden illustraties en tientallen praktische programmavoorbeelden.

Apps leren bouwen? Met dit eBook lukt het je! Ruim 400 pagina's, honderden illustraties en tientallen praktische programmavoorbeelden.

Programmeren met Swift 3 bevat alles wat je moet weten om zelf iOS-apps te kunnen bouwen. Ook als je nog nooit eerder hebt geprogrammeerd, kun je met dit boek uit de voeten. Sterker nog: als je dit boek hebt doorgewerkt, kun je je eigen apps bouwen. Geen apps met alleen maar een button en een label, maar interactieve apps met meer dan één scherm, tabellen, picker views enzovoort.

27,95

button-bestellen.png

Programmeren met Swift 3.0 bevat een uitgebreide inleiding in Xcode. Je leert hoe de vensters werken, wat de belangrijkste toetscombinaties zijn en hoe je fouten kunt oplossen.

Het tweede gedeelte van het boek is gereserveerd voor een intensieve rondleiding door Swift. Via Playgrounds en apps leer je alle belangrijke onderdelen kennen. Ook als je nog nooit hebt geprogrammeerd, kun je met de voorbeelden aan de slag.

In het derde deel maak je je eigen Swift-apps. Op het Storyboard van Xcode ontwerp je je apps, waarna je Swift-code schrijft om je apps interactief te maken. Je leert werken met View Controllers, Navigation Controllers, Table Views, Buttons, Labels en andere UIKit-controls.

Je ontvangt zowel een ePub- als een PDF-versie. En... alle updates zijn gratis - levenslang!

27,95

button-bestellen.png

De inhoudsopgave

Programmeren met Swift 3 bevat de volgende hoofdstukken:

  1. Kennismaken met Xcode: het werkvenster, de panels, toetscombinaties de Simulator, een voorbeeld-app met Auto Layout
  2. Kennismaken met Swift: Playgrounds en Command Line Tools opzetten
  3. Je eerste Swift-programma: Variabelen en constanten, print(), expressies
  4. Voorwaardelijke uitvoering: if, else en switch
  5. Lussen: while, repeat while en for in
  6. Functies: maak je eigen 'bouwsteentjes'
  7. Variabelen: declaratie, initialisatie en toewijzing
  8. De belangrijkste datatypes: Int, Double, Float, String, Bool en hun collega's
  9. Optionals: de verborgen waarde van Swift
  10. Collecties: arrays, dictionaries en sets
  11. Je eigen datatypes maken met Enum
  12. Classes: de basisblokken van je eigen apps
  13. UIKit: zo maak je je eigen iPhone en iPad-apps. Je leert: werken met views en subviews; labels, buttons en andere views; AppDelegate.swift, ViewController.swift en Main.storyboard; werken met het Storyboard; outlets en actions; het Model-View-Controller concept; Protocollen, dataSources en delegates; een tabel-app; segues, picker-views, een app bouwen met meer dan één viewcontroller
  14. Je eigen datatypes maken met Struct
  15. Conversie, casting en downcasting
  16. Closures: functies zonder naam
  17. Swift: Tips en technieken uit de praktijk

27,95

button-bestellen.png

iOS Apps bouwen met Swift Deel 1: Programmeren met Swift 3.0 Preview 1

iOS Apps bouwen met Swift Deel 1: Programmeren met Swift 3.0 Preview 2

iOS Apps bouwen met Swift Deel 1: Programmeren met Swift 3.0 Preview 3

27,95

button-bestellen.png

Dit zeggen anderen...

eBook: iOS Apps bouwen met Swift deel 1: Programmeren met Swift 3.0

Score   58
4,5 van 5 sterren

5 sterren
36
4 sterren
19
3 sterren
1
2 sterren
1
1 ster
1

button-bestellen.png

» Klik hier voor alle boeken