App maken: ook jij kunt het leren!

 

de iOS Academie Forums

Forums - iOS Academie - Algemeen: watch OS

David  David heeft nog geen Studiekaart. Klokje07 aug 2015, 20:13
Avatar
Avatar
Berichten:95


Hallo allemaal,

 

Ik ben bezig om een app te maken deze app maakt gebruik van de frameworks: SpriteKit, Foundation en UIKIT

ik heb (naar mijn mening) gewerkt via het MVC modal. het word een app dat een spelletje is. waarbij er meerde spelers op een Iphone kunnen zitten.

(denk bijvoorbeeld aan boter kaas en eieren waarbij ook meerdere spelers op een Iphone kunnen zitten om tegen elkaar te spelen) het gaat ook via internet werken om zo tegen elkaar te spelen. ik dacht dit kan ook via de apple watch. ik dacht dat bij watchOS verbinding maakt met de Iphone. maar ik krijg niks van het oorspronkele spel naar de watch OS. ik zat te denken dat heel makkelijk is om elke keer een sprint screen te maken van de iphone en die naar de watch os te brengen. maar ik snap niet hoe.

misschien trouwens ook een idee om een topic te openen voor watch os 

 

ik werk met xcode 6.4

 

alvast bedankt

 

groetjes,

 

David

Reageer


AppChanger  Laurens heeft nog geen Studiekaart. Klokje07 aug 2015, 23:43
Avatar
Avatar
Berichten:301
Fans:13


Hallo David,

Ik vermoed dat je vraag is hoe je data van de iPhone naar de Watch krijgt?

Echt een view naar de Watch sturen is niet mogelijk, je kan wel gebruik maken van volgende objecten: imageview, label, button,...

Hiermee kan je al aardige dingen verwezenlijken!

Ik ben momenteel een soort gelijke app aan het schrijven. Ik maak ook een Apple-Watch app, maar deze is geschreven in Swift 2 en Watchkit2 aangezien de betere prestaties en eenvoudigere implementatie (zeker voor het zenden van data).

Ik vind het wat spijtig om nu nog een Apple Watch app te schrijven met Swift 1.2 en het oude WatchKit Framework aangezien iOS 9 en Watch OS 2 snel komen.

In verband met de data: in WatchKit 2 gebruik je voor het zenden van data van en naar Apple Watch WCSession.

Indien je nog vragen het aarzel dan niet om ze hier te stellen!

Met vriendelijke groeten,

Laurens

Reageer


David  David heeft nog geen Studiekaart. Klokje09 aug 2015, 22:30
Avatar
Avatar
Berichten:95


bedankt voor je bericht,

 

ik heb inmiddels xcode 7.0 gedownload en al mijn apps geconverterd (pffffff).

 

het was eigenlijk meer de vraag hoe ik die data van de Iphone naar een apple watch krijg. het spel bevat namelijk path's die dan ook weer een SKphsicBody hebben om dat op de apple watch te maken...

 

groetjes,

 

david

 

 

Reageer


AppChanger  Laurens heeft nog geen Studiekaart. Klokje10 aug 2015, 20:49
Avatar
Avatar
Berichten:301
Fans:13


Hallo David,

Momenteel is het niet mogelijk op speciale effecten, ... in een Apple Watch App te steken. WatchKit 2 heeft dan ook geen framework vergelijkbaar met Sprite Kit.

Je zal zoals ik al eerder zei gebruik moeten maken van de door apple standaard geleverde objecten.

Je moet er van uit gaan dat de persoon die je app gebruikt niet uren met je Apple Watch app zal bezig zijn.

Daarnaast zorgt het kleinere scherm er voor dat animaties,... niet zoveel effect zullen geven dan deze op een iPhone.

Als laatste zou het batterij verbruik enorm stijgen. 

 

Dan om een antwoord te geven op je vraag over communicatie. In Watch OS 2 worden apps zoals je weet native, ze zijn dus niet helemaal meer afhankelijk van je iPhone. Om toch te kunnen communiceren heeft Apple een class geschreven met de naam WCSession.

Meer info vind je hier.

Je zal dus je Watch app iets anders moeten aan pakken dan je iPhone app. Het is zowiezo wat basic. 

Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet ze te stellen!

Met vriendelijke groeten,

Laurens

Reageer