Bij een iOS app bouwen denk je waarschijnlijk aan twee dingen: het Storyboard en je programmacode. Kortom: een ontwerp maken en dan de code daarbij schrijven. Daarna kijken of alles werkt en dan… project afgerond.
Die methode is prima om eenvoudige apps te bouwen, maar bij wat complexere apps loop je al snel vast. Een app bouwen die meer dan één scherm bevat, levert veel minder frustratie op als je van tevoren wat dingen uitstippelt zodat je precies weet waaraan je begint.
Op de iOS Academie hebben we de PACED-methode geïntroduceerd. Het is een methode die je veel tijd en frustratie kan besparen: je app bouwen met het PACED-systeem lijkt wellicht wat omslachtig, maar levert een veel beter resultaat op.
PACED is de afkorting van:
PACED kan op twee niveaus worden toegepast: voor je complete app, maar ook voor de afzonderlijke schermen (in iOS viewcontrollers genoemd).
De meeste ontwikkelaars die eenmaal met PACED hebben gewerkt, zijn unaniem van mening dat een app bouwen met PACED weliswaar wat langer lijkt te duren (je besteedt wat meer tijd met het plannen), maar uiteindelijk veel sneller resultaat oplevert.
Meer weten over PACED? Onlangs heb ik een LIVE Clinic gegeven waarin PACED uitgebreid aan de orde is gekomen: Van idee naar App. Wil je met meer structuur apps bouwen? Dan is deze Clinic een absolute aanrader.
Klik hier voor meer informatie over de LIVE Clinic Van idee naar app.
UISwitch in je eigen apps: nieuwe video
Swift optional binding: nieuwe video
Model View Controller in Swift en Objective-C
Interactieve animaties met Xcode 8 en iOS 10
Interactieve Playgrounds in Xcode 8
Nieuw in iOS 10: UIGraphicsRenderer
Swift 2.2: de belangrijkste wijzigingen
Een nieuwe cursus